Záruční a reklamační podmínky
Záruční podmínky firmy Gold Design, Na Úbočí 4353 / 31, 466 05 Jablonec nad Nisou; IČ 459 92 614
Záruční doba spotřebního zboží se vztahuje se na veškeré výrobní a materiálové vady a činí 24 měsíců od jejího prodeje zákazníkovi (Občanský zákoník § 620. čl.1). Záruka se však nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním* (Obč. zák. § 619. čl.2.). Výjimku tvoří prodloužená záruka, kterou poskytuje výrobce. Firma Gold Design poskytuje záruku i na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, a jde tak nad rámec povinností stanovených zákonem. Délka záruky na každý konkrétní výrobek je uvedena na webovém rozhraní obchodu a v záručním listě dodávaným se zbožím. Ani prodloužená záruka se však nevztahuje na vady způsobené násilným poškozením, provozováním v rozporu se záručním listem a návodem k obsluze.
Spotřebitel může uplatnit oprávněnou reklamaci osobně, nebo poštou na adresu provozovny: Gold Design, Na Úbočí 31, 466 05 Jablonec nad Nisou. Při osobním uplatnění reklamace v provozovně, bude spotřebiteli vydán doklad o přijetí zboží do reklamace.
Spotřebitel je při podání reklamace povinen:
- předat výrobek k reklamaci řádně vyčištěný. V opačném případě bude zákazníkovi účtováno 40,-Kč za jeho vyčištění. V krajním případě je možné převzetí z hygienických důvodů odmítnout.
- dodat doklad o koupi (nebo jeho kopii) a řádně vyplněný záruční list.
- dodat reklamované zboží s veškerým příslušenstvím
- napsat podrobný popis závady
Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě:
- neodborné manipulace a používání v rozporu s návodem k užívání, obzvláště při poškrábání, odření, či jiném násilném poškození výrobku.
- poškození živly ( např. oheň, voda, blesk apod.)
- poškození nadměrným zatěžováním
- opotřebení věci jejím obvyklým užíváním (výjimku tvoří prodloužená záruka kterou poskytuje výrobce)
- poškození věci při přepravě (tato reklamace se řeší přímo s dopravcem)
V případě oprávněné reklamace je zboží spotřebiteli bezplatně opraveno. Pokud se jedná o neodstranitelnou závadu je zboží vyměněno za nové. V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční lhůta.
Lhůta pro vyřízení reklamace včetně odstranění vady je bez zbytečného odkladu 30 kalendářních dnů, pokud se strany nedohodnou jinak. Tato lhůta začíná běžet dnem přijetí reklamace. Jestliže nebude lhůta dodržena, má spotřebitel právo na výměnu vadného zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy.
Servis i po záruční době
U všech našich výrobků nabízíme zákazníkům pozáruční servis a možnost oprav i při jejich násilném poškození či jiném neodborném zásahu, na který se nevztahují záruční podmínky. Drobné opravy provedeme za 30,-Kč až 50,-Kč, cena za kompletní repasi výrobku se pohybuje v závislosti na jeho hmotnosti a míře poškození od 100,-Kč do max. 250,-Kč. Způsob opravy a její cena je vždy předem konzultována se zákazníkem. Nabízíme také možnost zaslat po předchozí telefonické domluvě náhradní díly (karabinka, puzeta, šaton a pod.) bez toho, že by zákazník musel výrobek odeslat.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti 1.7.2013. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
* Vysvětlení pojmu „záruka“ a „životnost“. Právní poradce časopisu dTest Miloš Borovička, v rozhovoru pro Český rozhlas ze dne 10.října 2012 m.j. uvedl: „Co si také zákazníci často pletou je záruka a životnost výrobku. To že máme na zboží dva roky záruku neznamená, že bude dva roky fungovat, když ho denně používáme. Záruka není životnost“.
Časopis dTest vydává Občanské sdružení spotřebitelů TEST, které je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a evropské spotřebitelské organizace BEUC.